Wednesday, August 31, 2011

Raya raya!

Fuh! Semua orang kat FB dah pakat update status tukar DP ape semua pasal raya. Haih, jeles lah jugak. Diorang update pasal raya kat FB, aku pulak update pasal raya kat blog, lagi masyuk weh :)

Tahun ni aku pakai sampin. Banyak orang pelik, "Eh Amin, pakai sampin?" " Amin pakai sampin lah" Hadoi, macam macam lagi. Haha aku pun bangga ah kejap even kena perli actually. Ye ah, sekian lame tak pakai sampin tetibe je tahun ni pakai sampin, rase cam nak kahwin pun ade hehe. Dah dah, belajar pun tak habis, ade hati nak kawin. Ok cukup, lari topik pulak dah aku ni.

Pukul 7.00 pagi:
Ikut uncle pergi kubur, bace Yassin untuk arwah dan semua yang dah meninggal kat situ. Aku pergi dengan Luqman, dah lame jugak kiteorang pergi kubur arwah. Al-Fatihah untuk arwah nenek atuk saya :)

Pukul 8.30 pagi:
"Min, Man, dah lewat ni. Korang ni nak gi solat ke tak? Cepat lah! Orang dah tunggu!" Err lebih kurang camni ah kena fire, aku dengan cousin aku, Luqman. Lewat gila. Sorry eh? Tak buat lagi dah, hehe. Sampai je surau tuh, solat lah. Orang dah nak rukuk, kau baru masuk. Bagus lah tuu. Lepas habis solat, khutbat. Fuh! Time ni mata gua memang ah sangat gila ngantuk. Ni ah balasan tido pukul 4 berapa tah. Tapi yang pasti pagi -.-

Habis khutbah, balek rumah. Makan ape segala then round kampung dengan motor. Time ni ah sepupu aku duk sebok snap gambar dia nak bagi awek dia, hehe. Nasib baik kau amek gambar aku jugak Man, sayang kau. Hahaha. Balek rumah je lepak jap, pastu Luqman ni suruh amek gambar lagi. Memula pakai iPhone then BB pulak. Layan je lah, janji ade gambar aku sikit :P

Dalam pukul 11 camtuh, family aku ajak aku dengan Luqman ni gi beraya. Hadoi, rase cam menteri dah kena jemput ni. Hehe. Diorang bukan ajak sebenarnye, PAKSA sebab kiteorang ni malas nak gi beraya. Hehehe kantoi dah Amin, kantoii.. Kami pun pergi je lah, tak sanggup kena fire lagi. Pedih!! Tapi gi dengan motor lah, macam biasa. Haha.

Pergi raya tuh dalam dua rumah je then mama, auntie ape semua nak gi Ayer Putih pulak. Malas nak ikot, nak duduk rumah main game. Lepas letak motor ape semua, rehat lah *Main PS2 actually* Main punye main, tertido. Haha aku tido tuh dalam pukul 3 lebih bangun dah. Sorry lah eh lambat reply text awak tuh, hehe. Tengok fon sepupu aku pulak, ambik kau! 45 Misscalled! Woah! Lagi dasyat :O

Then malam macam biasa, tido lewat dalam pukul 4 lagi kot. Hehehe. Dapat ah ber-text text kejap dengan buah hati. Kui kui kui




Dua sudah dah, tengok banyak nanti korang nak ngorat pulak :P

No comments:

Post a Comment