Tuesday, September 7, 2010

Hari Raya Aidil Fitri .

Hari ni aku nak tulis pasal hari raya . Aku ingat nak tulis masa malam raye tapi bile fikir fikir , tulis je lah sekarang sebab kat kampung aku line macam keling , kejap ade kejap takde . Kalau ade pon , lembab macam siput .

Raya tahun ni , macam biasalah . Balik Negeri Sembilan dulu baru Johor . Kampung dekat Negeri Sembilan bosan gila . Mane tak bosan , sepupu semua dah besar , dah kahwin pulak tuh . Haih , nak buat macam mne en . Terpaksa lah duduk mengasingkan diri daripada mereka semua tu . Tapi itu semua aku tak kisah sebab time salam diorang je , diorang hulur duit warna merah dan hijau . Kaya aku ! Haha ,

Sekarang pasal Johor pulak . Hm , dekat sini semua sepupu aku baik baik belaka walaupon ada yang jahat macam hantu tapi aku nak jugak cakap baik , haha . Aku ingat lagi masa umur aku 5 tahun , masa tu abang sepupu aku tunggang basikal dan adik sedara aku duduk dekat belakang . Masa diorang nak lintas titi kayu tu , tetibe basikal goyang . Goyang punya goyang tetibe , BOOM ! Masuk parit . Kita orang yang semua dekat situ gelak sampai nak pecah perut . Kesian korang dua , tulah , tunggang basikal tak hati hati . Kan dah masuk parit , tak dapatlah korang nak beraya dengan baju melayu baru korang tu . Tapi ini semua kisah lama , saje je aku nak ingat kenangan terindah :D

Itulah sedikit sebanyak pasal raya dekat kampung aku .

Selamat Hari Raya Aidilfitri .
Maaf Zahir dan Batin .
Mintak Ampun Segala Dosa Aku Kalau Pernah Sakitkan Hati Korang .

p/s : Pernah ? Selalu la Amin ! Haha ,

No comments:

Post a Comment