Thursday, September 2, 2010

SAHABAT II



Harini aku nak cerita pasal kawan kawan aku yang rapat dengan aku . Diorang ni memang baek jgak walaupon kekadang perangai macam HANTU ! Haha .

Diberi nama Adam Muzakkir Bin Idris Safawi dan dipanggil Adam . Aku mase memula kenal mamat nie , aku tengok poyo semacam . Tp bile dah lame kenal , baru faham perangai dia . Dia nie en seorang kawan yang tk suke simpan dendam . Tk percaye ? Kau boleh bayang tk membe kau maki hamun kau pastu tetibe je mintak tolong kau , mesti kau tk nak tolong en ? Tapi dia nie bukan style macam tuh , percayelah . Satu lagi , mamat nie tegas bukan main . Fuh ! Cuak gak aku . Tp tegas tegas kau en , bile nak bayar hutang gua ? Lame aku tnggu nie -.-

Nama mamat nie lak Ahmad Solehin Bin Rohaidi . Bile first time aku jumpe dia , dia ni macam style happy go lucky tp penakut , haha . Sebab ape penakut ? Sebab mase F1 , bile senior datang cerita hantu , konfem mamat nie tido dulu dengan alasan 'Weh , korang cerita kat tempat lain lah , aku nak tido nie' Ceh , ayat mantap je kau eh padahal tgh cuak tuu . Tp bile dah join aku and the gang , dh jadi berani woo ! Tahniah tahniah ! Satu lagi , mamat nie en kaye gile lah . Duit masyuk sokmo , mane datang tk tahu . Selalu belanje aku dgn kawan aku , best ! Tp kaye kaye kau en Solihin , hutang aku tk bayar lagi :)

Lelaki macho nie pulak nama parent dia bagi Muhd Fakhri Najmuddin Bin Arman . Mamat nie berani oh walaupon pendek :P Tabik la kau ! Dia nie kalau bergaduh , dia tak nak mengalah . Nasib baik aku tk pernah gadoh dgn kau , kalau gadoh pon , buang tenaga aku je . Mamat ni best gak buat kawan sbb dia bnyak gak tolong orang . Satu lagi , mamat nie kalau jalan en , laju gile ! Penat oh kejar dari belakang time nak gi Kota Bharu haritu , ilmu ape kau pakai hah smpai jalan laju gile ?

Nama diberi Luqman Hadi Bin Ahmad Yani . Seorang mamat yg baik , periang , kecoh , kekadang buat lawak dgn otak kuning kau tuh , haha . Aku start rapat dgn dia ni mase F2 .Mamat ni berani buat bnde challenge oh , dasyat habes ! Kalau study dgn dia ni en , best aku cakap . Mane tak nye , tgh tgh study , dia buat lawak ala lucah dia tuh , kelakar je . Lupa lak , badan mamat nie tough gak oh ! No wonder lah sbb dye Kor Kadet Polis -.- *Amin , badan orang pon nak cerita ke ?

Ahmad Azim Bin Ahmad Shukri , seorang budak yang pendek tp mulut laser bukan main . Dahlaa , mulut laser , cakap laju nak mati . Pening aku bile kau cakap zim , haha . Tapi laser laser pon , baik la jugak . Bukan semua manusia jahat en ? Adelah time time jahat tuh . Kalau bab ejek orang , dia paling kreatif . Mane belajar tak tahu . Aku ingat lagi time kau ejek bapak orang then diorang ejek bapak kau balek dgn panggilan Metro Station , haha . Padan muka kau !


Namanye Muhammad Farhan Bin Anuar . Seorang budak yang kaya . Nak kata kaye tk kaya , handphone hilang , dia buat rilek je . Tapi kaya dia nie kaya yang pemurah ,  bapak best ! Dia selalu belanje aku time gi cc and makan , sedap bhai ! 'Best la kau Amin , orang belanje.' Ayat yg selalu org cakap bile mamat nie belanje aku , jangan jeles ye kamu semua ? Mamat nie baik oh . Dia selalu teman aku charge phone kat kelas mse malam malam , haha . *Kantoi charge phone kat kelas -.-"

Nama diberi Muhd Zarul Idham Bin Jahari . Mase first time aku kenal dia , aku tengok dia nie hensem tapi macam berlagak tapi bila dah kenal semua en , barula tahu perangai dia ni . Dia ni baik , smart pon smart :P Dia ni selalu bagi geng aku biskut , biskut sedap pulak dia bagi . Fuh ! Sedap oh ! Time study , dia suke menyendiri , nak ketenangan katenye . Lastly , best ah kawan dengan kau .

Dah habis describe pasal diri korang , cite pasal hangout kite pulak . Kiteorang en setiap kali nak balek Kualal Lumpur mesti buat aktivi yang menarik seperti main bowling dan jalan jalan . Aku nak cerita mase kat KB Mall haritu , hehe . Kitaorang gerak dari skolah pkul 3 lebih then sampai stesen bas kul 4 . Lepas letak beg tu , bermula lah aktiviti rasmi iaitu JALAN JALAN !

Mase on the way nak gi KB Mall kiteorang bercerita supaye tk penat dan boring . Cerita punye cerita , sampailah ke destinasi . Dah sampai tu , solat Asar dulu sbb tk baek lewatkan solat . After that , round round kat situ . Sampailah sorang cakap 'Weh , jom bowling nak ?' pastu kiteorang pon meng-ok-kan je lah . Main punye main smpai habes game , masuklah wktu solat so kiteorang pergi ke surau yang berdekatan .*Ade ke ayat meng-ok-kan ? Bantai je lah ! Blog aku , bukan blog orang :D

Lepas solat , pergi makan sbb perut dah nyanyi lagu yang best ! Haha . Lepas perut dah diisi , kiteorg pergi ke stesen bas utk tnggu bas supaye dapat pulang ke rumah yang tercinta :)

Itu je cerita yang aku ingat :P

Gambar kenangan .
Time Bowling .

Pizza Time !

No comments:

Post a Comment